monstertjes - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lorrelau - WaarBenJij.nu monstertjes - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lorrelau - WaarBenJij.nu

monstertjes

Door: lorrelau

Blijf op de hoogte en volg Lorrelau

20 December 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

alweer bijna een week terug van veldwerk, dit keer met Gabriel en Gary. Het weer deze 2 weken viel nogal tegen, en vooral begin van de 2 weken hadden we nogal veel pech. Het idee is dat we een GPS aan de vogels tapen zodat we weten waar ze heen gaan om voedsel te zoeken. we willen van beide partners weten waar ze heen gaan, en dan hun contact tussen de 2 trips analyzeren met een video camera. klinkt simpel, dat is het niet :S. de meeste vogels hebben al kleine grijze of zelfs al witte monsterlijke kuikens in hun nest, en die vogels willen we gebruiken, aangezien je toch aanneemt dat ze goed voor hun kuikens zorgen en dus op tijd en op de juiste plaats terug komen met de GPS. 1e vogel bleef 5 dagen weg, kuiken was al verlaten na 4 dagen, maar heeft het overleefd omdat een paar single vogels 'm omstebeurt voerden en beschermden. bij een ander nest werd het kuikentje vermoord door een " nieuwe" partner of nare buurman... de andere vogels waren wel wat netter met hun nest en partner, maar waren zo snel dat we ze of misten voor de video, of voor de GPS. komt erop neer, we hebben hele dagen in de kolonie gezeten, gewacht op vogels die zouden moeten arriveren, en je concentratie erbij houden! wat EERRGG moeilijk is na uren wachten... verder heb ik ook 3 dagen de waterrafts (net als vorige keer) geobserveerd vanaf een berg. is prima te doen, interessant en te tijd vliegt... na een tijdje daar alleen te zitten begin je steeds meer te praten tegen van alles en nog wat... en liedjes zingen ;) en dan moet ik echt stoppen, want dan wordt ik gek :P. verder zijn we iets eerder naar huis gegaan vanwege het weer... 1 keer een storm meegemaat wat echt heel eng was als je op het strand zit en nog met al je spullen de berg op moet klimmen :S. toen heb ik nog 2 feestjes gehad, 1 x uiteten geweest met Will, en daarna naar
Dave's karaoke finale gaan kijken, en hij had gewonnen!!! iedereen was er, en hij werd er helemaal emotioneel van, zo schattig :), was pas om 8 uur 's ochtens thuis, en kon toen nog niet slapen aangezien mijn buren heel luidruchtige sex hadden in hun geimproviseerde tent. die dag doorgebracht als een zombie, met monique wezen shoppen en lunchen, en toen nog een verjaardag met Emma, en toen storte ik in! de rest van het weekend heeft t alleen maar geregend, dus met wat mensen van t hostel films gekeken en spelletjes gespeeld. met mn kamergenootjes hebben we echte kerstsokken voor aan ieders bed gekocht, en nu gaan we voor iedereen uit de kamer een klein kadootje kopen :).
vandaag weer hele dag int kantoor, en ben echt helemaal kapot!!!! heb ook geen zin meer om te schrijven ;), en heb toch niks meer te vertellen!!! :D

nou zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn niet al te spannende avonturen van de afgelopen tijd ;)

thnx trouwens voor alle leuke reacties! vind het altijd erg leuk om ze te lezen! :)

X

  • 20 December 2010 - 07:30

    Je Moeder:

    hoi lauie wat een verhaal spannend hoor nou jij liever dan ik want ik zou al gillend gek worden jammer voor jullie dat het zo aan't regenen was is ...maar ja je kan ook een hoop sneeuw hebben zoals ons wat een baal en we zijn er nog niet het vriest nu 8 graden en woensdag komt er weer sneeuw nou ja hey lauie als ik kom ik ga niet met zo'n groooote rugzak lopen hoor ben ik het persoon nie voor kom gewoon met mijn rollende tas
    en rugzakje!!
    we gaan in ieder geval genieten msg kan alain met me mee hoef ik niet alleen
    ik ga met klm via hongkong en dan straight to auckland in een ruk dus ik verlies geen tijd als het goed gaat...
    hey meisje tot zo want dan gaan we skypen met je zusje héééél véééél plezier dezefeestdagen vrolijk kerstfeest en een knallend uiteinde maak er wat van want dit is speciaal toch???!!!xxxxxxxmamaxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 December 2010 - 16:43

    Edwin:

    Hey Lauw,

    Kijk je uit dat je niet knettergek hier terug komt? Je klinkt tijdens je observatie-dagen wat alleenig in je verhalen... :) Dat praten tegen dingen leer je in Nederland wel weer af...
    Toch....?

    Verder alvast prettige feestdagen daar in Nieuw-Zeeland! Maak er wat moois van met z'n allen daar!

    Groeten,

    Edwin.

  • 20 December 2010 - 16:51

    Fief:

    Lieve Lau,
    Haha wat een leuk verhaal. Al zullen sommige dingen voor jou wat minder leuk zijn geweest gok ik zo....
    Ik zou jou wel eens willen observeren onder het observeren ;) Lijkt me best grappig, haha!
    Heel veel plezier met de feestdagen, geniet ervan!!
    Kuskus!

  • 22 December 2010 - 09:27

    Je Little Sistah:

    heeey lieve sus!
    egt super leuk daar allemaal, en ik ben heel blij voor je dat je het nog heel erg naar je zin hebt daar!
    ik ga je super veel missen met kerst, maar ik ga denken over jou leuke kerst met al die internationale mensen, en dat je maar veel nieuwe mensen leert kennen!
    have fun!
    xxxx love you

  • 22 December 2010 - 14:55

    Erica:

    Nou..klinkt allemaal juist wel spannend. Maar wel vermoeiend ook.
    Leuk te lezen dat je je goed vermaakt en het naar je zin hebt. We hebben een heel strenge winter, maar dat zul je al wel weten. Heb geen benen meer over met al dat geploeg door de sneeuw. Maar toch geen ochtend bezoek gemist aan de eenden in hun wak en de duifjes bij de boom. Kost een vermogen, maar ja, anders kan ik zelf niks door m'n keel krijgen. Da/va is razend druk, chaos!!! Eerste kerstdag werken sebas en ik ook daar. Zal mij benieuwen allemaal. Stuur wat warme lucht deze kant op, houden de eendjes hun wak!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Lorrelau

Op naar het volgende avontuur. Dit keer een iets grotere uitdaging.. Emigreren naar Zweden! Hier ga ik een Master studie in Applied Ethology and Animal Biology volgen, voor 2 jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 19744

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 01 September 2015

Studeren en overleven in Zweden

01 November 2010 - 20 Juli 2011

Gannets and Jungle Laura... The incredible jouney

Landen bezocht: