Karlijn is er! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lorrelau - WaarBenJij.nu Karlijn is er! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lorrelau - WaarBenJij.nu

Karlijn is er!

Door: lorrelau

Blijf op de hoogte en volg Lorrelau

29 Juni 2011 | Australië, Brisbane

Karlijn is er! Dus daar heb ik de afgelopen anderhalve week mee rondgehangen / gereisd!

nou wat wij een beetje hebben meegemaakt... We hebben elkaar ontmoet in Cairns (helemaal bovenin dus lekker warm!). Karlijns verjaardag hebben we gevierd met nog wat andere meiden op een prachtig wit strand. Daar hebben we ook overnacht, compleet met kampvuur, kokosnoten en marshmellows.
Daarna zijn wij naar Airlie beach gegaan, hebben meegereden met een nederlandse Freek (die ze hier Freak noemen, want de ee kunnen ze echt niet uitspreken ;) ). in airlie beach hadden we de meest interessante kamergenootjes. maar het was wel erg gezellig. we zijn een paar keer uitgeweest. en met onze brakke koppen de volgende ochtend in een speedboot gestapt, op naar het great barrier reef! daar gesnorkeld tussen de prachtige vissen en de whitsunday islands bezocht (denk aan: parelwitte stranden en blauwe zeeen). vanuit daar zijn we wederom weer met freek meegereden naar een plaatsje genaamd 1770. daar overnacht en de volgende ochtend verder gelift. dat ging zo makkelijk dat we er lekker arrogant van werden (iedereen wil ons meenemen!). en toen kwamen we aan in hervey bay. Daar hebben we voor 2 dagen een 4WD gehuurd die ik mocht besturen de komende dagen. Met onze schattige kleine 4WD zijn we naar Fraser Island gegaan. De grootste zandbank ter wereld. Het eiland is echt prachtig. en uiteraard vol met los diep zand, dus rijden is erg bijzonder daar. We mochten ook over het strand crossen want heel leuk was! We hebben op het strand geslapen, want ontzettend kut was (ja kut ja). want de zee was ontzettend luid en wild! We hebben verder nog 2 tijger pythons van 2 meter lang gezien. en 2 Dingoes (wilde honden/ wolven). 1 van die dingoes liet ons ontzettend schrikken, we hadden een heerlijk bakje pasta in ons hand en wat kaaspoeder per ongeluk rondgestrooid, en dat vond ie uiteraard wel lekker! dus die dingo staat plotseling achter ons! ( en dan moet je nagaan dat wij de afgelopen dagen compleet gebrainwashed zijn met dat dingo's echt heel gevaarlijk kunnen zijn en dat je heeeel voorzichtig moet zijn. en geef ze absoluut geen eten want als ze te brutaal worden worden ze "humanly distroyed")
Verder zijn we nog verdwaald geraakt zowel op het eiland als op het vaste land. En de volgende ochtend weer verder gelift naar Brisbane.
En tja... toen ging het toch minder goed! We werden eerst opgehaald door een hele enge vent. en uiteindelijk zaten we een uur vast op een ontzettende rotlocatie. uiteindelijk na een dag toch nog gezond en wel aangekomen in Brisbane. Een heel groot luxe hostel. Vandaag wilden we de stad bekijken. maar het regent "pijpenstelen"! dus nog ff afwachten en vandaag maar even een rustdagje inlassen.
Next location: Byronbay en Sydney!
En dan moet ik alweer naar huis en gaat Karlijn nog even verder Australië exploren :).
ik zet weer ff nieuwe foto's op facebook btw, van fraser island en whitsunday islands!
X

• 29 Juni 2011 - 06:08

Mama:

hey meisje wat een moooie verhalen weer!! het avonturen verhaal is dus nog niet over...... dus nog even genieten toch?? hoe bedoel je je zat vast??? het lijkt wel ofie jullie heeft gekidnapt.....!!maar ik hoor het volgende week wel ja nog ééééén week ben je al weer thuis....kan niet wachten zal wel wennen worden voor je zo weer het gewone leventje oppakken!!! hey griet ga nog mooie dingen zien en doen nu kan het nog genietse met karlijn doe ze de groetjes veel plezier xxxxxxxxxliefs mama

• 29 Juni 2011 - 13:21

Fief:

Hihi niet te arrogant worden he?! Straks worden jullie daarvoor nog terug gepakt en kom je er niet meer weg :p dat moeten we niet hebben! Ieuw die grote slangen....haha.
    Veel plezier nog met z'n 2tjes!
    X

• 30 Juni 2011 - 13:01

Erica:

Hallo Lau! O, Byronbye is zo leuk! Ouwe hippie kolonie.
    Hoe is je onderzoek eigenlijk afgelopen?
    Vlieg je vanuit Sydney terug naar Nederland?
    Geniet er nog maar van!

Groetjes, Erica en knuffel van suikerbeest.