Merry christmas and a happy new year! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lorrelau - WaarBenJij.nu Merry christmas and a happy new year! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lorrelau - WaarBenJij.nu

Merry christmas and a happy new year!

Door: lorrelau

Blijf op de hoogte en volg Lorrelau

05 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo dat hebben we ook weer gehad... de feestdagen.

Had lekker 2 weken vakantie! met mn kamergenootjes 4 kerstsokkan aan onze bedden gehangen, en voor Secret santa heb ik voor Dangerous Dave een t-shirt gemaakt, omdat hij heel erg van karaoke houdt, had ik een shirt gemaakt met "Dangerous dave, karaoke king" erop. Van mn kamergenootjes allemaal kleine kadootjes gehad, en van secret santa een klein portomoneetje en nagellak, niet echt mijn stijl allebij... maar goed, de kerstman hier kent me natuurlijk niet zo goed ;). Kerst was erg leuk, om 12 uur stonden er 3 tafels helemaal vol geladen met eten, pasta's, salades, kalkoen en kip, rijsttafels, etc, egt super lekker! en allemaal flessen wijn en champagne. er waren ongeveer 40 mensen, de vaste mensen die al lang in het hostel rondhangen, dus bijna iedereen ken ik wel. Daarna zijn we naar het park gegaan, en aangezien iedereen al de hele dag aan het drinken was, nog wat gefeest in de stad. Volgende dag was iedereen helemaal naar de klote, maar uiteraard werd er weer gezopen en gefeest na 3 uur smiddags, dat ging zo een paar dagen door, tot de 29ste, want toen begon Rhythm and Vines, een festival waar ik,Big John, USA Mike en Aurelien kaartjes voor hadden. Nog snel even een bus en hostel geboekt, en daar gingen we, 11 uur in de bus naar Gisborne!!! :O

Daar aangekomen werden we gebeld door de eigenaresse van het hostel, dat ze ons wel wilde ophalen van het busstation.... hmmm vreemd.... ik was zo verbaast, zowiezo dat er nog een hostel was met plek, goedkoop en ze wilde ons ook nog ophalen!!! hier moest wel iets vreemds mee aan de hand zijn :S. Toen kwam er een oude vieze jeep aanrijden, een klein filipijns hoogzwanger vrouwtje stapt uit en neemt ons mee naar een verpauperde buurt... compleet met jongere gangs, harde muziek en baby's in luiers die midden op het voetpad aan het rondkruipen waren...
Terwijl we haar volgen, een jungle tuin in, volgepropt met caravans, katten, kinderen en een opblaasbaar zwembad, kon ik echt me lachen niet inhouden, (waar zijn we in godsnaam in beland!?) ze wijst ons een schuurtje achter in de tuin aan, daar is onze kamer... we openen de deur en.... WAUW! egt prachtig! supermooie kamer, 4 bedden, netjes en schoon, bank, tafel, tv. perfect!

aangezien het al laat was wilden we zo snel mogelijk naar het festival vertrekken, maar waar was de gratis bus die we konden krijgen? na een tijdje door de gangsterbuurt gelopen te hebben, vroegen we een politie in een busje de weg, ze wilden ons er wel even heen brengen. we werden met z'n 4en achterin opgesloten in een metalen kooi, met een zware dikke deur en tralies ;). en zo begon onze eerste festival dag! N.E.R.D. was er, en de muziek was verder echt helemaal top! nog wat andere mensen uit auckland ontmoet, de mensen waarbij ik eerst in een huisje zou slapen... maar toen ik hoorde dat dat huisje peperduur was.... toch maar niet gedaan!

In gisborne hebben we verder vooral veel op het strand gelegen en door het plaatsje gelopen, John lag vooral in bed de hele dag, keihard te snurken!!! en S avond weer naar het festival. Met oud en nieuw hebben we de countdown bij the mainstage gezien, vuurwerk en alles, je kent t wel. en toen raakte ik iedereen kwijt toen ik in een soort arabische tent thee aan het drinken was. gelukkig kwam ik 2 engelse jongens tegen, die gelukkig wat ouder waren dan de meeste mensen op het festival, en daar heb ik verder mee rondgehangen. zonsopgang gezien, toen nog naar hun campingsite geweest, wat echt heel vet was, want het was midden in de druivenvelden. en om 11 uur de volgende dag besloot ik toch maar naar het hostel terug te gaan... maar... er reden geen bussen meer :S, ben terug gelift met een oude stinkende man, die me helemaal naar het hostel terug bracht... we hadden besloten nog een paar dagen in Gisborn te blijven, te slapen en te genieten van het lekkere weer en het chille hostel daar.

aangezien we een beetje laat waren met het boeken van een bus.... (uiteraard) konden we niet anders dan liftend weer naar Auckland, ik moest ook weer aan het werk op woensdag.... Ik had geregeld dat een taxi ons buiten de stad zou brengen, s ochtens om half 8...daar waren de mannen niet zo blij mee.... maar toen we uiteindelijk een lift kregen, in 1 keer door naar Auckland, achterin een delivery van van 2 Maori's was dat wel echt super! in 6 uur waren we al in de stad, en het was veel comfortabeler dan de bus, we hadden geen stoelen en zaten dus in het ruim achterin, tussen wat afval en flesjes bourbon. maar je kon er lekker liggen, zitten, rondglijden, etc.

voordat ik weer moest werken heb ik vooral met Lorraine rondgehangen, mn beste vriendinnetje hier op t moment. we hebben bijna alle films in de bios gezien, alle cafe'tjes en sushi's bars uitgeprobeerd, en nog naar het museum geweest om een maori show te zien.

En nu ben ik weer aan het werk!!! moe, slecht geslapen, muggen en slaapwandelende kamergenootjes :s...

Hoe is het verder met jullie allemaal!!!???

X

  • 04 Januari 2011 - 22:27

    Karlijn:

    Shit Lau, ben zo bloody hell yealous nu!

    Geniet ervan!

  • 04 Januari 2011 - 22:41

    Nicolette:

    hi lau,

    fijn dat je leuke kerst dagen hebt gehad en dat oud en nieuw een groot succes was. wat cool van het festival, heb je foto's? heb je nog een arabisch dansje gedaan in de tent? relaxt van de lift terug naar Auckland zo goed ging. hoe gaat het onderzoek, ben je al wat meer wijzer? Ik ben allemaal reis plannetjes aan het maken en als ik iets concreets heb, zal ik het je laten weten. veel plezier en wacht je nieuwe berichtje weer af!
    x Nic

  • 04 Januari 2011 - 22:43

    Nicolette:

    sorry bijna vergeten! je krijgt heel veel groetjes van mijn papa en mama. bij elk nieuw bericht van je laat ik het ze lezen en je foto's zien. ze vinden het heel fijn dat je het zo naar je zin hebt!

  • 05 Januari 2011 - 07:56

    Edwin:

    Hey Lauw,

    Dat klinkt allemaal een stuk drukker dan je laatste verslag! Klinkt als 2 volle weken! Veel gedaan!

    Nou, succes met werken en ik zie je volgende verslag wel weer verschijnen!

  • 05 Januari 2011 - 09:49

    Je Zusje:

    super leuk verhaal lauw! jij beleefd egt veel daar beneden! ben toch wel beetje jaloers, want hier is het super saai en koud:(
    nog super veel plezier deze week en ik spreek je vanavond op skype!
    xxx love you
    je kleine zusje

  • 05 Januari 2011 - 10:12

    Femke:

    Lauw!
    Ik heb mezelg maar even toegevoegd aan je mail lijst.
    Echt leuke verhalen, je hebt het goed naar je zin, das mooi! :)
    Mooie foto's ook!

    Mijn feestdagen waren gewoontjes in eigen land laat ik maar zeggen!
    Ik kijk it naar je volgende verslag!

    Doeidoei! Xx
    Femke (je weet wel die kopie van je, waar iedereen zich in vergist ;) )

  • 05 Januari 2011 - 12:55

    Fief:

    Lau!! Wat een avonturen! Leuk maar ook een beetje scary of niet?! Haha. In ieder geval voor ons heel erg leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent :)!
    Heb je mijn mail nog ontvangen of is de postduif halverwege neergevallen van vermoeidheid :P?!
    X

  • 05 Januari 2011 - 13:43

    Erica:

    meid meid, wat ben je druk bezig. maar allemaal leuke dingen. ben je niet doodop? dus liften is daar nog steeds te doen. Hier is gelukkig alle sneeuw weg en het wordt in het weekend zelfs 10 graden. dat is ook weer niks, gaan alle eenden te vroeg broeden. ik heb een rustig oudjaar gehad. voor de buis met gijs, huispak aan en wijn erbij. klaar. ie kerstdag en nw jrsdag moeten werken bij de da/va, viel allemaal op zaterdagen. hou je haaks en geniet!!!

  • 05 Januari 2011 - 16:22

    Patty(ex Klasgenoot):

    Heb maar 1 ding te zeggen... GENIAAL :D

  • 05 Januari 2011 - 23:01

    Patricia Van Zonneve:

    hey wat een super verhaal jr maakt wat mee jij.....!!
    en een reeks leuke foto's.... nou ik kom gauw naar je toe om het van dichtbij te bekijken
    meisje we hebben je vanavond weer gesproken en het was weer gezellie
    tot de volgende skype sessie.....
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmamaxxx

  • 08 Januari 2011 - 00:03

    Wendy:

    Hey Lau,
    Klinkt weer helemaal super:) En dapper trouwens dat liften:P
    Ben benieuwd naar je volgende verslag. En werkse weer he:p
    Knuf Wen

  • 18 Januari 2011 - 15:04

    Mama:

    hey lauie
    alles goed met je ????/
    ik weet dat je nu op je eiland zit hoop dat je het weer naar je zin hebt kan niet wachten tot ik je kan zien nog een maandje het gaat snel voorbij
    ton was gister jarig ook al weer 56 ouwe bok hé nou meisje otot mails
    xxxxxmama

  • 20 Januari 2011 - 14:32

    Laura&matthijs:

    Hey Lau!

    Hoe gaat het? Nog lekker naar je zin daar? Je bent nu weer aan het integreren tussen de vogels, toch? ;) Zijn benieuwd wat je allemaal weer hebt meegemaakt!

    xxx

  • 28 Januari 2011 - 12:58

    Simon:

    Heej zo te lezen maak je leuke avonturen mee! Leuk om te lezen. Geweldig! Geniet er van!
    Zoals eind december gemaild ga ik de Eekmolen verlaten. Dit weekend verhuis ik. Dus als je terugkomt heb je n nieuwe huisgenoot. Maar kom gerust met z'n allen een keertje langs, want ik woon slechts een paar straten verderop :-)

    Groetjes Simon

  • 31 Januari 2011 - 17:43

    Susanne:

    Hai Laura,

    Echt zo vet allemaal, uh mijn microfoon was ff van het padje maar doet het weer. Dus we kunnen op skype, ik zal i.i.g. antwoorden;)...

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Lorrelau

Op naar het volgende avontuur. Dit keer een iets grotere uitdaging.. Emigreren naar Zweden! Hier ga ik een Master studie in Applied Ethology and Animal Biology volgen, voor 2 jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 19760

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 01 September 2015

Studeren en overleven in Zweden

01 November 2010 - 20 Juli 2011

Gannets and Jungle Laura... The incredible jouney

Landen bezocht: