even er tussenuit! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lorrelau - WaarBenJij.nu even er tussenuit! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lorrelau - WaarBenJij.nu

even er tussenuit!

Door: lorrelau

Blijf op de hoogte en volg Lorrelau

30 November 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vorige week erg druk gehad met werken in het kantoor. Na een vreselijke dag met een kater besloten om dit weekend er even tussenuit te gaan, weg uit de stad! Op internet kwam ik een trampingclub tegen, een hikersclub. Met 5 van hun ben ik afgelopen weekend afgereisd naar Tongariro national park. Een vulkanisch landschap met heel bijzondere en vooral uiteenlopende omgevingen.
Vrijdag eerst een nachtje in een hostel daar in de buurt geslapen, en dan zaterdag vroeg het park in, we begonnen met lopen door een soort heide achtig veld, het was erg warm, en we hadden allemaal een zware tas op ons rug.... toen kwamen we in een heel bekend "lord of the rings" achtige omgeving, vol met puntige grijze en zwarte rotsen, met het groen was het gauw gedaan. Met Mount Doom (echte naam weet ik even niet meer) op de achtergrond zijn we de eerste berg gaan beklimmen. Na uitgepuft te zijn bleek het daar toch wel erg koud te zijn.... en in onze winteroutfit zijn we toen weer verder gegaan. we kwamen op een soort maanlandschap terecht, met .... tam tam tam... SNEEUW!!!
Daarna kwamen we bij de bron van de konstante rotte eier lucht, 3 prachtige helblauwe meren, sulfaat meren, niet in zwemmen dus ;). Uiteindelijk bij ons huisje aangekomen, met een prachtig uitzicht op lake taupo, lekker geslapen.
volgende dag ontbeten met 2 hele grappige australiers en een nederlander en toen het laatste stukje door een tropisch regenwoud. hoe afwisseled kan t zijn ;)! daarna onszelf getracteerd op een paar uurtjes hot spring :). En nu weer aan het werk!!!! vogels observeren op video's!

(voor de foto's zie mijn facebook, want hier is geen plek meer ;))

• 30 November 2010 - 08:15

Daniëlle:

Hey,

Wat een mooie tocht zeg. Tenminste het klinkt echt super mooi. Lang leve het internet, dat je dat zo kon regelen. Ik vind dat je echt er een mooe tijd van maakt.

Hugging Danie

• 30 November 2010 - 08:56

Simon:

Zo jij maakt mooie tripjes! Geniet er van en succes met je vogelobservaties!

Groetjes Simon

• 30 November 2010 - 15:26

Fief:

Wat onderneem je veel zeg! Straks blijft er na 3 maanden niets meer overe ;) Naja dat zal wel meevallen. Gaaf hoor allemaal! Wij zitten hier nu ook in de sneeuw, erg mooi maar het lijkt wel of het nooit weg is geweest.... Veel plezier weer met the birds!!!
    X

• 30 November 2010 - 16:04

Nicolette:

Lau, I am jealous. wat onzettend gaf. je hebt al zoveel meegemaakt in een korte tijd, echt heel gaaf. Sinds gisteren sneeuwt het bij ons ook, wel leuk maar ik kies toch liever voor de warmte.

Wat moet je trouwens op het kantoor doen, informatie verwerken?

X Nic

• 30 November 2010 - 19:58

Susanne:

Hai chick!,

Echt zo super vet allemaal. Echt knap dat je dit allemaal aan het ondernemen bent. Respect!!! Succes met je job deze week:)....

Dikke kus

• 30 November 2010 - 20:14

Liesbeth:

...heb soundtrack van LOTR in mijn hoofd.
    Straks maar opzetten dan denk ik ;)
    hier trouwens... tam tam tam... SNEEUW!
    En ijs!
    De eerste hoopvolle praatjes over elfstedentochten galmen al door de vrieskou, ik denk liever aan die kortebroekenfoto's van jou ;)

Viel SpaB en groetjes aan iedereen! ;)
    (ps, de kabou...esta's beginnen al naar je te vragen :p misschien gaan we wel een opkomst een gat boren naar de andere kant van de wereld :o)

• 02 December 2010 - 07:15

Mama:

hey laura ik zie dat het allemaal ok met je gaat je hebt weer prachtige foto's op facebook nou wij hebben nu ook sneeuw en het is kooooouuuuudddd
    dus geniet maar van je zomerse zon!!
    ik ga even nu de skype aanzetten msg ben je er het is nu precies een maand dat je daar bent lang alweer hé xxxxxx jemamaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 02 December 2010 - 14:49

Erica:

owww...lake Taupo! Mooi he? De Lord of the Ring is opgenomen in het zuiden van het Zuid_Eiland, nu compleet gestoord door de toeristen, jammer. En 21 graden bij jou? Oef!!!!!!!!...ijs en sneeuw en een ijs koude wind, die een gevoelstemperatuur heeft van -15 tot -17!! Dus iedere dag naar de duifjes en de eendjes. Vandaag gelopen met de fiets aan de hand, sja...scheitert ben ik. Maar wel knus zo vroeg donker met de kaarsjes aan en overal lekker rustig, geen buitenrumoer. Succes en veeeel plezier,

Erica en Gijs.

• 19 December 2010 - 07:26

Hey Lauie Alles Goed:

hoi lauie gaathet goed daar down under ?? je hebt nu 2 weken vakantie dus echt even genieten geen werk en zo ,je zou vandaag gaan hiken is dat nog leuk geweest?? ik hoop dat je leuke kerst vakanie krijgt en hoop warm en knallend uiteinde !!!!!!
    héééél vééééél plezier xxxxmamaxxxxx