back in the city! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lorrelau - WaarBenJij.nu back in the city! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lorrelau - WaarBenJij.nu

back in the city!

Door: lorrelau

Blijf op de hoogte en volg Lorrelau

19 November 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

zo weer terug in de drukke stad! en meteen is er al weer wat eten van me gejat... maar goed. veldwerk was erg leuk, waren eerder klaar dan we verwacht hadden! dus dat was heel mooi! we hebben wel al wat dingetjes ontdekt, de gannets (jan van genten) vormen voordat ze gaan jagen eerst een groep in het water, een "raft". we hebben na 2 dagen observatie ontdekt dat ze die iedere keer op de zelfde graad vormen, en als ze afdrijven valt de raft uiteen en vormen ze weer op de oude plek een nieuwe. en ook tijdens de observaties in de kolonie zelf hebben we al heel wat gezien qua gedrag tussen de vogels en vooral de koppeltjes. en tja, verder nog niet veel anders meegemaakt... vanavond party party! met wat engelse gasten naar een engelse pub, andrea en sam gaan ook mee, en een 3 australiers die ik echt niet kan verstaan :s, die engelse zijn ook heel moeilijk te verstaan, en andrea is nog engels aan het leren... dus dat wordt een interessante avond ;). verder op zoek geweest naar een nieuwe slaapzak, aangezien die van mij is gejat... maar ze zijn allemaal zo duur! of te pauper om iets mee te doen :(... egt bale dit!!! maar goed. ik zet nog ff wat foto's hier op. niet heel veel anders als eerst... en om even te reageren op een aantal reacties:

ik heb hier gelukkig nog geen carli's gezien!!!! wel veel muggen ;)

en mam leonie en thom, jullie kunnen altijd bellen he! me mobiel staat iedere dag aan!!! ik mis jullie!
thom, doe je best! je kan het heus wel! gewoon ff erdoor heen zetten! make me proud :)!

XXXXX

  • 19 November 2010 - 05:59

    Mama:

    hoi lauietje
    wat een leuke foto's wat een crimineel land daar joh nou echt niet leuk maar ja goed op je spullen letten hé
    we missen je ook en willen je gauw op skype horen ik kan m nu ook even aan zetten eb anders morgen avond om half 11 11uur toch???!!!!
    xxxxxxvan iedereen hierxxxxxxxxxxxxx

  • 19 November 2010 - 08:04

    Mandy:

    Lau!
    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! Jij geeft het JanvanGenten observeren tenminste geen geitenwollensokken-imago! Klinkt onwijs leuk!
    Slaap je nu weer in een hostel? Haha zal vanavond wel een onvergetelijke avond worden! Ik word net wakker en jij zit waarschijnlijk over een uurtje aan de wijn. Haha dat is echt raar!
    Ik hoop dat je een leuke avond hebt en de komende dagen niets meer wordt gestolen in de stad ;)
    Kus!
    Mandy

  • 19 November 2010 - 08:47

    Karlijn:

    Wow Lau, wat een gave foto's! Ben stikjaloers op je!

    Maar je slaapzak is gejat? Wat ontzettend klote joh! Veel plezier met je partyen in N-Z :D Zo bizar dat je aan de andere kant van de wereld zit, in de zon... terwijl het hier al vriest.

    Geniet ervan hé :D

    x Karlijn

  • 19 November 2010 - 09:06

    Je Zusje:

    Heeey lieve lauw!! Hoe is het?? Nou hier is veel gebeurd zeg maar dat vertelle we wel op skype! Heb je nog een jetlag ofniet?? Zullen we Vanavond om half 11 gaan skype? Ik mis je zusiejj!!! Xxxx love you leej

  • 19 November 2010 - 09:41

    Nicolette:

    Hi Lau,

    Wat grappig dat ze een raft vormen om te jagen, wat zijn beesten toch slim. Ik heb gisteren trouwens die documenteren gezien over de dolfijnen vangst in Japan wat je in Jordanie zei. ik was er helemaal stil van, zo heftig! Wat balen dat je slaapzak is gestolen, echt aso! anders moet je een fonds opzetten, help Laura de winter door!

    Ik ben trouwens nog niet zeker van of ik kan blijven bij mijn werk. mocht dat nou niet lukken zit ik er serieus over na te denken om te gaan reizen. en wie weet maak ik ook een stop bij je! nou wacht weer in spanning af op je volgende berichtje!

    x Nic

  • 19 November 2010 - 11:16

    Fief:

    Lau!! Wat leuk dat jullie nu al zoveel hebben kunnen ontdekken over het gedrag van de beestjes :). En wat een mooie foto's zeg...wouw! Die rotsen in de zee, echt een beetje LOTR achtig :) Maarre eten & slaapzakken jatten, lekker debiel, nou niet te koud krijgen he! Party ze!!
    X

  • 19 November 2010 - 11:56

    Oma:

    hier is je omaatje nog met twee armen dus gaat het toch nog wat maar straks zal het wel anders zijn met ene arm we zullen wel zien hoe het gaat wqrden ik ben benieuwd
    hoe dat gaat worden
    met éénhand dinsdagmiddag ga ik er in(ziekenhuis)
    en woensdag ga ik onder het mes het allerbeste en denk maar aan mij doeiii xxxxxxdaaag de zilk hir aan de wijn en ze zijn al lekker dronkenhaha die bep en je moeder en ton doegg omaaatje xx

  • 19 November 2010 - 13:16

    Erica:

    Prachtige vogels he? En wat een mooie foto's! Sja, in hostels wordt helaas veel gejat. Ook je eten uit de koelkast, terwijl ja naam op de zak staat. Vaak hebben ze in hostels nog wel spullen van mensen die ze vergeten zijn of gewoon niet mee terugnemen.
    Winter groeten van Gijs en mij.
    Erica.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Lorrelau

Op naar het volgende avontuur. Dit keer een iets grotere uitdaging.. Emigreren naar Zweden! Hier ga ik een Master studie in Applied Ethology and Animal Biology volgen, voor 2 jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 19765

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 01 September 2015

Studeren en overleven in Zweden

01 November 2010 - 20 Juli 2011

Gannets and Jungle Laura... The incredible jouney

Landen bezocht: