eerste veldwerk week zit erop! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lorrelau - WaarBenJij.nu eerste veldwerk week zit erop! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lorrelau - WaarBenJij.nu

eerste veldwerk week zit erop!

Door: lorrelau

Blijf op de hoogte en volg Lorrelau

13 November 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

En wat een week! echt een supermooi gebied waar ik in zit! klein huisje bij de klif (zie me nieuwste foto's :) ) omringt door bergen en heuvels met gras, schapen, koeien, konijnen etc. verder omringd door bossen rotsen, zee en strand. en natuurlijk, overal jan van genten die hier broeden! wij hebben vooral gewerkt in een kolonie verborgen voor toeristen, dit omdat veel toeristen ons werk niet erg op prijs stellen helaas :(... deze week heb ik met gabriel en monique 20 vogels geringd, nesten genummerd, en veel observaties met verrekijker, en camera gedaan! en we hebben nu al veel belangrijke dingen gevonden! het is echt een buitenkansje dit werk, en monique heeft me belooft mij mee te nemen op weekendjes met collega's van haar, die pinquin, kiwi, en dolfijnen onderzoeken doen, op onbewoonde eilandjes en andere mooie plekken! aankomende week ben ik alleen met gabriel en de vogels...
vandaag is gabriel het film materiaal aan het downloaden van deze week en ik heb een dagje vrij, ben nu in Napier en ga straks op een wijntour ;)! morgen lekker uitrusten op het strand en dan weer aan de slag, donderdag of vrijdag ben ik weer in auckland en heb ik weer meer toegang tot internet of andere luxe dingen! tot volgende week dan!!!

  • 12 November 2010 - 22:43

    Mama:

    hey laura wat een mooie foto's wat een ongelooflijke plek zoals je zelf al weet....a once in a life time experience!! ben blij weer even met je gesproken te hebben en je stem te horen voor leonie was dat ook nodig ga door met leuke dingen ontdekken en doen geniet ervan.....xxxx van mama ton thom leonie luke en leonie heel veel liefsx

  • 12 November 2010 - 22:54

    Nele:

    omg, ik loop nu al achter met lezen! en met fotos kijken vooral!!! Jan van wienes zit daar te broeden? Die ken ik niet, maar als hij lekker is, neem hem dan maar mee ;)
    Wat gaaf dat je ook naar die onbewoonde eilandjes gaat en nog meer diersoorten gaat bekijken, vergeet je camera niet, want dat wil ik zien!
    have a nice week! xx

  • 13 November 2010 - 08:10

    Fief:

    Wouw! Mooie foto's!!
    Wat raar dat de toeristen jullie werk niet op prijs stellen :S....Geniet lekker van je dagje strand!!
    Liefs Fief

  • 13 November 2010 - 10:12

    Nicolette:

    Hi Lau wat onzettend gaaf om te lezen en wat een mooie foto's. het is echt betoverend om te zien. wat hebben jullie al ontdekt ben erg benieuwd! wat gaaf als je ook mee mag met de andere onderzoeken. wacht je nieuwe berichtje met spanning af!

    x Nic

  • 14 November 2010 - 08:31

    Erica:

    owwww...ik heb me toch een heimwee!!! NZ is zooo het einde, en letterlijk bijna het einde van de wereld.
    geniet ervan!!!! dit kan niemand je ooit meer afpakken. we hadden gisteren zwanen-aanrij-dag..bah, zo zielig. en een rood vermagerd zwerfpoesje. uitgedroogd en mager,maar die ligt nu aan het infuus bij v wouwe op een warmtedekentje.
    met gijs afgelopen week weer wat geld naar duyn en brandt gebracht....3 hoektanden getrokken..heeft nu een mummelmondje....

  • 16 November 2010 - 10:30

    Froukje:

    Hé Laura,

    Supergaaf zeg, zo'n stage "into the wild"! En mooi dat het onderzoek zelf ook goed gaat!
    Veel plezier nog daar
    xx Froukje

  • 16 November 2010 - 22:36

    Je Broertje:

    lau! ik wil je even laten weten dat ik bijna elke dag op deze site kijk om te kijken hoe het met je gaat. dus.... dan weet je dat. heb je mijn verhaal nog gelezen in dat boekje? grappig he. hier hebben we vorige week een beste storm gehad waardoor nu alle bomen weer kaal zijn en het word koud... echt stom. en bij jouw word het zomer. met me school gaat het slecht duss... maarja ik ga nu slapen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx thom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Lorrelau

Op naar het volgende avontuur. Dit keer een iets grotere uitdaging.. Emigreren naar Zweden! Hier ga ik een Master studie in Applied Ethology and Animal Biology volgen, voor 2 jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 19745

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 01 September 2015

Studeren en overleven in Zweden

01 November 2010 - 20 Juli 2011

Gannets and Jungle Laura... The incredible jouney

Landen bezocht: