Terug naar de steentijd - Reisverslag uit Åtvidaberg, Zweden van Lorrelau - WaarBenJij.nu Terug naar de steentijd - Reisverslag uit Åtvidaberg, Zweden van Lorrelau - WaarBenJij.nu

Terug naar de steentijd

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Lorrelau

09 April 2014 | Zweden, Åtvidaberg

We zijn verhuist! In toptempo! Zodra we uitgekozen waren voor een leuk huis zijn we direct gaan pakken, en binnen 2 weken zaten we ergens anders.
We wonen nu in Åtvidaberg, in een huis uit het jaar 1700, er zijn 4 ruime kamers, met in iedere kamer een openhaard. Het huis is goed onderhouden en een ervaring op zich. De deuren zijn heel laag, net hobbit deurtjes, dus altijd op je hoofd letten als je door de gang rent! Verder is er zo veel ruimte dat we het eigenlijk niet eens kunnen opvullen met onze spulletjes, hier en daar echoot het nog wat. Gelukkig hebben we veel spullen mogen houden van het oude huis, zoals een bed, tafel en de koffietafel, de rest hebben we van ikea (hoe kan het ook anders) en 2dehands winkels, het begint er al heel gezellig uit te zien :) en is zeker een stuk mooier dan het vorige huis... enige nadeel, we moeten het mooie uitzicht op het meer missen, en dus ook de mooie zomerste zonsondergangen. Maar 10 minuutjes lopen en we bevinden ons bij een strandje met groot meer, dus Michael hoeft zijn zomerse ochtend duik niet te missen! Gelukkig hebben we ook een best bizarre tuin rond het huis, de ene kant is een hoge rots met bomen en herten erop, en aan de andere kant loopt de tuin stijl naar beneden naar een straat met andere huizen. Gelukkig vind Amber het erg leuk, en de konijntjes zitten ook lekker op hun plekkie. En nog een voordeel, we zitten op loopafstand van een aantal supermarkten, winkeltjes en zelfs 2 pizzerias! Dat hadden we best wel gemist, dus daar zijn we best blij mee :)!

Verder zit ik weer in de dierentuin, dit keer om erachter te komen of chimpanzees en gorillas zichzelf in een spiegel kunnen herkennen. Tot nu toe de conclusie van het onderzoek: jonge chimpanzeetjes snappen er geen bal van en gorillas hebben wel wat beters te doen dan in spiegels kijken, namelijk poep naar ons gooien en slapen. Het nadeel van dit onderzoek is dat dit ieder jaar herhaald word, en de interesse van de apen er een beetje af is. Was trouwens wel heel leuk om te zien hoe de dolfijnen hierop reageren! Die vonden het geweldig! (maarja, die vinden alles eigenlijk geweldig!)

Verder eigenlijk niet zo veel te melden, het gaat nog steeds goed met ons, in mei kom ik naar Nederland, en Michael gaat in juni naar Engeland voor zijn laatste tentamens van dit jaar. Dan hoeven we allebei nog een jaartje en gaat de zoektocht naar een droombaan beginnen ;)!

hoop dat alles goed met jullie gaat, en tot heeeel snel!!!
XX van ons allemaal!

• 09 April 2014 - 19:12

Stefan En Mandy:

Leuk om weer even te horen hoe het met jullie gaat! Haha en wat doe jij toch een leuke onderzoeken haha! :D
    Ik hoop dat we jullie huisje in juli kunnen zien, klinkt supergezellig! We spreken elkaar snel!! Liefs Stefan en Mandy

• 09 April 2014 - 23:53

Patricia :

klinkt weer allemaal reuze gezellig en bijzonder !! jammer dat die gorillas jullie niet zo leuk vinden!! als ze eens wisten ..........!!!! hoop het allemaal gauw te komen bekijken!! veel liefs je mama xxxxxx