afgelopen maand - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lorrelau - WaarBenJij.nu afgelopen maand - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lorrelau - WaarBenJij.nu

afgelopen maand

Door: lorrelau

Blijf op de hoogte en volg Lorrelau

18 Juni 2011 | Australië, Cairns

Er is alweer heel veel gebeurd hier in Oz! Terwijl ik dit schrijf is het 8 Juni.
Even terug denken.... de laatste keer dat ik schreef was in Melbourne geloof ik.
Nouja, heb dus na Werribee een paar dagen in Melbourne doorgebracht. Sliep daar in het goedkoopste hostel. Mega groot, een kamer met 17 mensen (bijna alleen maar mannen, dus de stank was echt te ranzig ;) ). Maar ondanks dat was het hostel best leuk! De mensen daar werkten allemaal in de stad, waren allemaal best rustig. In de ochtend was er gratis ontbijt en 's avonds zelfs gratis pasta (als je daarna wel meedeed met poker). Aangezien ik op dat moment geen geld had, heb ik dus gepokerd.
Ik wist echt niet meer hoe poker ging, dus die mensen daar alles uitleggen enzo, en ze dachten, nou... die verslaan we natuurlijk zo, want die kan hier niks van. Nou gek genoeg... won ik iedere keer! Toen kreeg ik een gratis drankje en een gratis nacht in hostel. De volgende dag ging ik echter al weg, dus heb het weggegeven aan degene die mij poker had geleerd :).
Verder is Melbourne gewoon oersaai, het regende de hele tijd, het is best een grote stad, met veel winkels, maar zonder geld of plaats in je tas heb je daar niet zoveel aan. De dagen daar vooral alleen doorgebracht.
En toen de volgende ochtend had ik met 2 duitsers afgesproken om met hun mee te rijden naar Adelaide (zuid Australië).
Dat was een erg interessante rit. De 2 duitster waren een stelletje, die naar mijn idee al veel te lang bij elkaar waren :s. Het meisje was erg aardig, maar kon niet zo goed engels. Iedere keer als ze met me wilde praten begon die gozer er dwars doorheen te blerren dat ze het anders moest zeggen: “nooo, thats all wrong hahaha, you should say it like this” . Bla bla bla, en die gast kon ook echt bagger engels. Wat een lul. Voor de rest waren ze niet heel erg gezellig met elkaar. Die gozer bleef haar maar uitlachen of verbeteren en haar de les lezen over alles.
Nouja, eenmaal in Adelaide (na 9 uur bij hun in de auto!!!), deelde ik een kamer met 7 meisjes. Ik had echt behoefte aan gezellige mensen, dus de volgende dag hoopte ik echt dat ik niet weer alleen zou rondhangen. In de ochtend waren er meteen al een paar mensen die vroegen of ik meeging naar de markt. En de daaropvolgende dagen heb ik vooral met 2 hele aardige duitse meisjes opgetrokken. We zijn naar het museum, art gallery (met vet mooie / bizarre dingen van patricia zuchinini!), een wildlife park waar je koala's en kangaroos kon voeren. En iedere avond films kijken.

Aangezien ik nog steeds niet zo veel geld had (Australië is echt mega duur!) ben ik op zoek gegaan naar een baantje. Ik vond een biologische boerderij vlakbij Adelaide, daar kon ik werken voor onderdak en eten. (ik heb geen werkvisa dus kan geen geld verdienen).
De volgende dag ben ik daar meteen heen gegaan. Het is een boerderij, boven op een berg, ze hebben allemaal fruit bomen, groente, leven van solar energy en regen water. De familie (Karl, Rachel en 3 kinderen) leven helemaal organisch en vegetarisch. Erg lekker eten! Alles groeit gewoon in de tuin! Een nadeel alleen was dat je geen producten mocht gebruiken die niet organisch waren... “dag shampoo, conditioner, en deo!”. Ik heb een weekje bij hun gewoond. Het was er erg relaxed (als de kinderen naar school waren ;) ). Het werk was een beetje saai, onkruid wieden en fruit plukken... Ik werkte met een japans meisje die geen engels kon... dus heb vooral een heeellee stille week gehad! In de tuin kwam ik de meest bizarre beesten tegen, een hele familie kangaroes zat daar regelmatig, hele grote Cicade maden overal in de grond, Skinken en wandelende takken.

Na een week weer terug naar Adelaide (wat trouwens een heel leuk klein stadje is!). Daar had ik met een franse John afgesproken. Ik zou met hem meerijzen in zijn busje. 's avonds ontmoete ik hem en nog een andere franse gozer en een meisje uit Taiwan. De aankomende week zouden we met z'n vieren gaan reizen. Om elkaar een beetje te leren kennen zijn we die avond uitgeweest. Wat een hele vreemde avond werd! Adrian kwam nergens binnen vanwege z'n afgeragte kleding. Dus alleen John, Taiwan meisje (weet nog steeds niet hoe je haar naam schrijft...) en ik bleven over.
John ging al gelijk op de versiertocht, er was een groep hele dronke australische meisjes die hij wel interessant vond. Daar zaten we uiteindelijk wijn mee te drinken. Die mensen waren echt heeel raar!
Er was een meisje en jongen, heel close en bijna ranzig met elkaar aant dansen en weet ik het wat, bleek later dat ze broer en zus waren! Gatver! Op een gegeven moment begonnen ze yoghert naar mensen op straat te gooien. En toen ze uiteindelijk weggingen ging die gast met z'n blote kont en piemel naar iedereen zwaaien :S.

De volgende dag zouden we eigenlijk 's ochtens vertrekken, maar John had zo'n erge kater, dus we hebben tot 3 uur 's middags op m gewacht tot ie zich goedgenoeg voelde om te rijden. En toen gingen we eindelijk weg! De Outback in!

Hoe we nu de afgelopen dagen leven is bizar. We hebben het busje en de tent om in te slapen. We hebben een klein gaskokertje om op te koken. Iedere nacht slapen we gewoon “in het wild”. Ergens in een soort woestijn achtige omgeving (vol met schorpioenen en ander gespuis). Als we willen douchen, sneaken we ergens een camping in. We zijn al regelmatig door boze mensen weggestuurd. En zo zijn we al bijna 5 dagen aan het rondreizen. Vanacht kwamen we aan bij een grote camping en ook een truckers rust plaats. Omdat we natuurlijk niet voor de camping willen betalen hebben we op het parkeerterrein gekampeerd. Het was mijn beurt om in de tent te slapen... maar het was zo eng! We werden 's nachts de hele tijd wakker omdat mega grote trucks langs onze tent reden, allemaal dronke truckers rondliepen. En een herrie! En al die trucks toeteren de hele tijd naar elkaar. Ook liepen er wat aboriginals rond (waar iedereen je voor waarschuwd, ze zijn namelijk de hele tijd dronken, heel arm, en soms agressief naar toeristen). Die liepen de hele tijd rond de tent te schreeuwen naar elkaar. Was dus echt een klote nacht!

Vandaag gaan we naar de Uluru, 1 of andere oranje rots in de woestijn (die heel bijzonder schijnt te zijn). Verder is de outback heel bizar. Het is er plat, kaal en dor. Oranje zand overal, en wat dorre sneue struikjes steken overal uit. Onderweg kom je kleine Opal Mijn plaatsjes tegen (Opals zijn stenen met regenboog kleuren die heel veel waard zijn). Die plaatsjes zien er echt niet uit, de mensen zien er shit uit, en iedereen is heel onaardig. Overal op de straat zie je aboriginals zitten, met afgetrapte kleren en magere honden. Heel sneu allemaal. 1 dag zijn we ook Opals gaan zoeken op een soort stort plaats. Niemand heeft iets gevonden, alleen wat andere mooie kristallen. Uiteindelijk werden we ook daar weer weggestuurd omdat de politie ons niet vertrouwde :S. (het was een openbare stortplaats maar goed).

Nou heel verhaal weer! Ik heb al wat foto's op facebook van Adelaide en Melbourne, als ik weer een beetje behoorlijk internet heb zet ik de foto's van deze bizarre trip erop!

Ohja, over een maandje ga ik alweer naar huis!

Ik ga weer even verder vanaf 18 juni :). Na een week zo een beetje rondgereist te hebben, kwamen we dan eindelijk aan bij Uluru (een hele grote oranje rots in the middle of nowhere). Was echt heel bijzonder om te zien, het is een heilige plaats voor de Aboriginals, en echt supermooi daar. Daarna zijn we gelijk doorgegaan naar Alice springs, een stadje in het midden van Australië. Klein stadje, maar opzich wel oke. Het weer was nog steeds echt vreselijk, koud, wel een zonnetje, maar een ontzettende harde wind. In Alice springs ben ik 3 dagen gebleven. Het hostel was er wel leuk, het was er klein en gezellig. En in een hele korte tijd hadden we meteen vrienden gemaakt met een groep duitsers en nederlanders. Aangezien ik met Karlijn had afgesproken om haar de 18de te ontmoeten in Cairns (helemaal bovenin de oostkust). Was ik op zoek naar een weg om daar te komen. Probleem is alleen, het is 3 dagen rijden. Bus en vliegtuig was echt mega duur. Dus moest ik op zoek naar mensen die daar heen wilden. Uiteindelijk heb ik via via 2 franse (ja alweer franse) gevonden die vanuit Darwin naar Cairns gingen. Ook was er nog een Nederlands meisje die met mij mee wilde. Dus de dag erna meteen vertrokken, met wel 4 busjes uiteindelijk, en ongeveer 10 mensen (5 nederlanders en 5 franse) zijn we 2 dagen gaan reizen en camperen. Daarna is iedereen opgesplitst naar waar ze heen wilde. De dagen erna lag ik achterin een busje voor 3 dagen! Samen met Stefani en de 2 franse gasten voorin. Omdat er geen stoelen waren lagen we op een matras, lijkt heel chil. Maar na 3 dagen beginnen de doorlig plekken en de verveling wel erg aan te slaan!
Hoe dan ook, ben nu al een paar daagjes in Cairns. Eindelijk lekker weer! Er is niet echt een strand, maar midden in het stadje is een “lagoon” waar je kunt zwemmen en in de zon kunt liggen :). Afgelopen dagen heb ik vooral met 2 nederlandse meisjes en een canadees meisje rondgehangen. Het is echt een leuk stadje. Wel echt zo'n typisch backpackers feest plaatsje. Overal zie je van die typische nederlandse gasten. (20 jaar ongeveer, zwembroek met bloemetjes erop, grote zonnebril en lang naar achtergekamt blond haar...) echt vreselijk! Iedereen is hier echt om te zuipen en te scoren. Het hostel is boven een nachtclub, dus lekker veel herrie. Het eerste feest dat ik hier zag in het hostel was een bikini contest feest, compleet met sletterige jonge meisjes die soort stripteases weggaven voor drank en geld. ;) niet echt mijn ding hier dus. Vanacht komt Karlijn aan! En dan gaan we morgen haar verjaardag vieren en een dagje uit :).

fotos staan trouwens op facebook!

XXX (ooh over 2 weken ga ik alweer naar huis!)

  • 18 Juni 2011 - 13:39

    Mandy:

    Lau, echt superleuk verhaal!
    Heel herkenbaar uit mijn studie om te lezen over hoe de aboriginals ook zo worden beinvloedt door het toerisme en de opalmijnen.
    En wat een avonturen haha! Je zal weer echt heel erg moeten wennen aan Nederland waar je niet meer zo makkelijk met iemand mee kan reizen of op parkeerplaatsen kan slapen ;)
    Ik heb er zo'n zin in dat je weer naar huis komt! Echt heel raar! Maar wel superleuk! Dan kom je maar heel snel met Leo bij mij langs, want dat moet sowieso gebeuren! ;)
    Heel veel plezier nog je laatste weekjes! Geniet er nog even van!
    Oh en doe de groetjes aan die mooie Nederlandse jongens met achterover gekamd blond haar en grote zonnebrillen ;)

  • 19 Juni 2011 - 10:35

    Fief:

    Haha ik lach me dood om je stukje! Je weet ons wel te vermaken ;). Heel leuk! Veel plezier nog de laatste weekjes en tot snel!
    X

  • 20 Juni 2011 - 10:38

    Andrea:

    Hee Lau!
    Spannende verhalen:O:D:P
    Groeten aan Karlijn en veel plezier jullie twee nog met de overige weekjes!
    xxx

  • 20 Juni 2011 - 17:56

    Mama:

    hey lauietje
    wat een verhaal weer en wat een belevenissen zeg het houd niet op !!vind het trouwens maar eng zoals je soms slaapt en zo!! maar ja ik hoop je gauw in de armen te kunnen sluiten eindelijk weer thuis.......heb er zin in nou tot mails spreeks en ziens dikke kus en liefs van mamaxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 Juni 2011 - 14:02

    Erica:

    Hallo Lau!

    Joh, je hebt na terugkomst een maand extra nodig om bij te komen!
    het temperatuurverschil zal wel mee vallen tegen die tijd denk ik. geniet er nog van en tot gauw!

    Erica en Gijsje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Lorrelau

Op naar het volgende avontuur. Dit keer een iets grotere uitdaging.. Emigreren naar Zweden! Hier ga ik een Master studie in Applied Ethology and Animal Biology volgen, voor 2 jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 19742

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 01 September 2015

Studeren en overleven in Zweden

01 November 2010 - 20 Juli 2011

Gannets and Jungle Laura... The incredible jouney

Landen bezocht: