Dag Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Werribee, Australië van Lorrelau - WaarBenJij.nu Dag Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Werribee, Australië van Lorrelau - WaarBenJij.nu

Dag Nieuw Zeeland!!

Door: lorrelau

Blijf op de hoogte en volg Lorrelau

17 Mei 2011 | Australië, Werribee

Zooo echt lang geleden alweer! weet niet meer waar ik de laatste keer gebleven was... maar goed, volgens mij stong ik toen op t punt uit Auckland te vertrekken. Nou goed, mijn laatste maand in Nieuw Zeeland een aantal weken met een bus rondgereisd. Met als hoogtepunten: de Walvissen en dolfijnen in Kaikoura, de hike in Abel Tasman over de gouden stranden en de bush, de dag hike over de gletsjer in Franz Josef, feesten en kayakken in Queenstown, de albatrossen in Dunedin, de boottocht door milfort sounds en de routeburn track rondom milfort was toch wel het mooist. de hele dag een berg beklimmen, prachtige uitzichten, helder water wat je gewoon kunt drinken uit de watervallen, we hadden nog goud gevonden trouwens! 's avonds op een rots gezeten helemaal op de berg, en dan daar in een hut geslapen. er waren daar overal vogels die helemaal niet bang zijn voor mensen, dus die wandelen rustig over je voeten heen :). ook nog naar mt. cook geweest, uitgestorven boel daar, maar echt prachtig! overal met sneeuw bedekte bergen en gletsjers. de laatste dagen in queenstown waren erg koud! het sneeuwde ook al op de bergen. en toen gister met het vliegtuig eerst naar auckland, had daar een overstap van maar een half uurtje, wat nogal stressen was, maar daarna gelijk door naar melbourne. in melbourne aangekomen ook eerst ff stress, ik werd naar een quarentaine kamer meegenomen om mijn schoenen te checken op modder etc. maar alles was goed.
ohja! had nog wel ff gedoe in het vliegveld van queenstown, ik wil mn tas inchecken, zegt die vrouw achter de balie. dat kan niet, je mag niet vliegen want je hebt geen visa. WAAT??? dus ik zeg, ja maar die ga ik kopen op t vliegveld, zegt ze dat dat helemaal niet kan, tenzij je nieuw zeelands bent. en dat ik dat veel eerder had moeten regelen, dus ik kan niet met die vlucht mee.... ik schrok me een ongeluk!!! zegt ze daarna, maar je kan daar naar die desk en 'm daar kopen, het duurt ongeveer 5 minuten.... wat een bitch!!! die laat me ff schrikken voor helemaal niks!
nouja, in melbourne moest ik met de bus naar Werribee, werd daar opgehaald door Karlijn!! We wonen hier in een onwijze villa! vet mooi! en ik heb mn eigen kamer met badkamer en wc :), wat een luxe. ok mn kamer is niet de mooiste maar het is al veeel luxer als al de hostel kamers die ik normaal gewend ben ;).
mn eerste indruk van australie: dat accent is echt hilarisch! het stikt er van de vreemdste vogels met de raarste geluiden en ik heb nog geen berg gezien. het weer is niet echt geweldig, zelfs een beetje koud, maar warmer als queenstown iig :). wordt vast heel leuk hier!!! heb er zin in! X

  • 17 Mei 2011 - 04:50

    Nicolette:

    hi lau,

    wat fijn om weer even iets van je te horen. Wat heb je een te gekke afsluiting gehad in Nieuw Zeeland, je heb zulke coole dingen gezien. Ik hoop dat je reis in Australie ook helemaal super wordt! hoe is de afronding van je stage verlopen, allemaal goed???? nou veel plezier en ik wacht je volgende berichtje weer af!

    x Nic

  • 17 Mei 2011 - 14:43

    Fief:

    Woow, je hebt veel gezien en gedaan zeg de laatste maand. Leuk hoor! Ik vind je foto's op facebook ook echt super mooi allemaal!
    Haha leuk dat Australische accent en heerlijk een luxe kamer. Kan me voorstellen dat je dat na al die tijd wel ff kunt gebruiken. Hoop dat het weer een beetje mee blijft vallen daar, wordt natuurlijk steeds kouder of niet :S. Heeeel veel plezier daar en tot over 64 dagen ;)!!! X

  • 17 Mei 2011 - 15:59

    Liesbeth:

    jeej, tof verhaal weer :)
    veel plezier in Australië!!!

  • 18 Mei 2011 - 05:29

    Mama:

    heeyyy lauietje wat een avontuur allemaal!!! jij maakt ook wat mee zeg!!!hoop dat australie ook net zo veel te bieden heeft als NZ nou ik ben blij voor je dat je nu een lekkere kamer hebt....even luxe toch dat heb je wel verdiend na zoveel onluxe.......
    hoop dat je weer een hoop te zien krijgt en dat je net zoveel lol en plezier hebt....maar dat zal wel ik wens je een hele mooie vakantie en geniet ervan!! ik tel de dagen en met mij nog velen anderen .....tot de volgende mail en skype....love you xxxxen xxx van iedereen hier mamax

  • 18 Mei 2011 - 17:55

    Mandy:

    Lau!!! Heel leuk om te horen hoe het met je gaat! Ik zat er al op te wachten :) Leuk dat je met Karlijn zit! Alweer een tweede bekend gezicht :)
    Mijn huisgenootje zit trouwens ook in Melbourne! Dat is best grappig :)
    Wat heb je onwijs veel gave dingen meegemaakt! Ik denk dat als je terug bent, we een week nodig hebben om bij te praten haha!
    Hier is ook alles nog goed, ik moet nog 2 weken studeren en dan ben ik finished met school voor dit jaar. Deze zomer ga ik weer werken bij de Voogd en een Frans cursus volgen bij de uni :) En de zomer is al zo dichtbij! En jij ook! Nog 2 maanden!!!
    Als je tijd hebt om te Skypen, laat je het dan weten?
    XXX!!

  • 19 Mei 2011 - 08:32

    Edwin.:

    Hey Lauw,

    Ben nu net een paar uurtjes terug van Curacao. Nogal moe zit ik hier ff me mail te checken. Heb op Curacao ook aparte dingen meegemaakt. Was gezellig! Maar de dingen die jij hebt gezien klinkt helemaal episch!! Have fun in Australia.

    Groeten,

    Edwin.

  • 22 Mei 2011 - 11:40

    Erica:

    Hoi Lau,

    Heb ook de Route Burne en Caples en Greenstone gelopen. Er was daar een Robin, een roodborstje, wat ook een heel eind met me mee trippelde. Totdat ik uit z'n territorium was, toen ging hij terug. Geen last van zandvliegen gehad?
    Heet Werribee nu niet Whyndam? Die naam hebben ze toen veranderd. het is wel een gat van niks, tenminste toen, en ik had er ook een logeeradres. Hoeveel tijd heb je in Oz? Geniet er nog van en heeel veel plezier!
    Knuffel van Gijs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Werribee

Lorrelau

Op naar het volgende avontuur. Dit keer een iets grotere uitdaging.. Emigreren naar Zweden! Hier ga ik een Master studie in Applied Ethology and Animal Biology volgen, voor 2 jaar.

Actief sinds 16 Aug. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 19742

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2013 - 01 September 2015

Studeren en overleven in Zweden

01 November 2010 - 20 Juli 2011

Gannets and Jungle Laura... The incredible jouney

Landen bezocht: